Ogólnopolska Konferencja: E- Marketing a dane osobowe po nowelizacji – bezpieczeństwo, prywatność i ochrona w sieci.

Czy można szpiegować, monitorować pracowników w Internecie? Czy legalne jest blokowanie stron internetowych w firmie? Czy można zakazać pracownikowi podawania nazwy firmy w portalach społecznościowych? Czy adres IP jest daną osobową i czy można ją podawać? Jaka jest odpowiedzialność service provider-ów, host providerów itp.?

Jak zabezpieczać dane na portalach społecznościowych – kto odpowiada w przypadku naruszeń na portalu internetowym? E-marketing w kontekście ochrony danych osobowych – jak prowadzić konkursy, jak przygotować mailing by nie był SPAM-em? Jak to naprawdę jest z „ciasteczkami” (cookies)? Czy zawsze potrzebna jest zgoda osoby, której dane przetwarzam w Internecie? Czy mogę przetwarzać dane bez konieczności uzyskiwania zgody?

Jeśli nie znasz odpowiedzi na te pytanie – Konferencja jest dla Ciebie! W przypadku e- danych osobowych nic nie jest oczywiste!

Pretekstem do zorganizowania Konferencji jest próba obalenia mitów dotyczących przetwarzania, gromadzenia oraz przede wszystkim zabezpieczania danych osobowych w cyberprzestrzeni. Zagadnienia podejmowane podczas Konferencji dotyczą przede wszystkim obszaru sieci internetowej. Należy bowiem pamiętać, że nikt w sieci nie jest anonimowy, zaś ostatnie doniesienia o wyłudzaniu danych osobowych oraz wyroki nakazujące udostępnianie IP skłaniają do dyskusji na temat prywatności w Internecie. Dodatkowym atutem Konferencji jest próba odpowiedzi na pytanie „Czy prawo gwarantuje nam bezpieczeństwo i prywatność w Internecie”?

Konferencja ma wymiar praktyczny – wszyscy prelegenci, z autopsji, znają problemy związane z zagadnieniami cyber-prawa w kontekście ochrony danych osobowych, odpowiedzialności za naruszenie ustawy a także zagrożeń związanych z e-danymi.

Więcej o konferencjach na www.wirtualnakultura.pl

                   „E-Marketing a dane osobowe po nowelizacji  – bezpieczeństwo, prywatność i ochrona w cyberprzestrzeni”.

Wszystko co chciałbyś wiedzieć a wstydzisz się zapytać

 

 

10.00

e- Marketing a ochrona danych osobowych – reklama usług i produktów w Internecie

  • Dane osobowe w Internecie – jak są chronione?
  • Zbieranie danych osobowych – czy zgoda zawsze jest potrzebna?
  • Marketing usług bezpośrednich – co to właściwie znaczy i czy omijamy konieczność posiadania zgody?
  • Zakupione bazy danych – możesz je wykorzystać marketingowo!
  • SPAM i problematyka odpowiedzialności

Mec. Monika Brzozowska – adwokat, partner w kancelarii PD&B

 

10.45

 

Prezentacja firmy: Cloud computing a dane osobowe – aspekt  techniczny i prawny

  • Model cloud computingu czyli model usług informatycznych dystrybułowanych wirtualnie
  • Zasady tworzenia kontraktów w modelu cloud computingu – możliwe zagrożenia
  • Aspekt prawny – porównanie z modelem tradycyjnych
  • Problematyka przetwarzania danych osobowych w modelu cloud computingu i zagadnienia dotyczące ochrony danych osobowych

 

11.15

Ochrona danych osobowych w serwisach społecznościowych i serwisach internetowych a e-marketing

– Kto odpowiada za treści umieszczane na portalach internetowych;

– Jakie prawa ma  użytkownik portalu, czy sprzeciw użytkownika blokuje przetwarzanie danych?

– E-marketing a dane osobowe pozyskane z portali społęcznościowych

– Prawo do zapomnienia w polskich regulacjach

– Analiza regulaminów portali społecznościowych

Mec. Piotra Łada – adwokat, autor artykułów eksperckich między innymi w “Rzeczpospolitej”, 
”Gazecie Finansowej”

 

12.15

Lunch

13.15

Programy lojalnościowe a ochrona danych

  • Klienci z polecenia – zbieranie danych w Internecie
  • Konkursy internetowe i  internetowe akcje promocyjne a ochrona danych – jak przygotować regulamin, na co zwrócić uwagę?
  • Program lojalnościowy – jak pozyskać dane
  • E- mailing – jak go przygotować zgodnie z prawem, jak go przeprowadzić?

Paweł Litwiński – adwokat,

 

14.00

Prezentacja firmy: Cyber- zagrożenia  – phising (kradzież tożsamości), wyłudzanie danych, spyware, IP spoofing, stealware, wirusy komputerowe i robaki komputerowe

Przedstawiciel firmy Symantec Polska

15.00

Zakończenie działań marketingowych a przetwarzanie danych osobowych

  • Możliwość przetwarzania danych osobowych w innych akcjach promocyjnych
  • Zmiana celu przetwarzania danych osobowych – czy ma znaczenie?
  • Sprzedaż bazy danych po zakończeniu akcji promocyjnej

Mec. Paweł Derlikowski – adwokat, specjalista ds. ochrony danych osobowych, partner w kancelarii PD&B

15.45

Adresy IP i adres e-mail jako dane osobowe – czy są chronione przez prawo?

  • Kiedy legalnie można przetwarzać adres IP bez uwzględniania przepisów o ochronie danych osobowych?
  • Kiedy administrator strony może udostępnić adres IP?

Mec. Monika Brzozowska – adwokat, ekspert z zakresu prawa nowych technologii, partner w Kancelarii PD&B

16.15

Podsumowanie Konferencji

16.30

Zakończenie Konferencji, rozdanie certyfikatów


www.wirtualnakultura.pl

Fabryka Wełny Hotel & Spa to wielofunkcyjny i nowoczesny obiekt konferencyjny położony
w samym sercu Pabianic,w malowniczej okolicy tuż pod Łodzią.
Stworzony dla gości ceniących sobie komfort, relaks jak również lubiących aktywnie spędzać czas. Hotel idealnie nadaje się do organizacji różnego rodzaju konferencji, szkoleń oraz spotkań biznesowych czy bankietów.

Centrum Zdrowia i Relaksu VERANO usytuowane jest w parku nadmorskim, przy deptaku spacerowym, w odległości 100 metrów od morza i piaszczystej plaży, pośród unikalnej zieleni.

Nowoczesny hotel Mercure Wrocław Centrum położony jest w kulturalnym,
handlowym i komunikacyjnym centrum Wrocławia – w sąsiedztwie największych
atrakcji turystycznych miasta, takich jak Rynek i Ostrów Tumski,
Muzeum Narodowe wraz z Panoramą Racławicką. Hotel oddalony jest 11 km
od międzynarodowego Portu Lotniczego Wrocław im. Mikołaja Kopernika,
a od dworca kolejowego i autobusowego jedynie 1 km. Do dyspozycji gości
hotelowych oddany jest monitorowany parking na ponad 200 miejsc.