Najczęstsze błędy organizacyjne podczas konferencji

Jak zorganizować konferencję od A do Z, aby obyło się bez niespodzianek i wpadek? To pytanie zadają sobie najczęściej organizatorzy konferencji. Podpowiadamy, jakich błędów możemy uniknąć, aby wydarzenie należało do udanych.
  1. Rejestracja uczestników – zbyt długi czas rejestracji delegatów rzuca złe światło na konferencję już od pierwszej chwili jej trwania. Warto zatem przećwiczyć sprawny sposób rejestracji, pamiętając o tych uczestnikach, którzy „już” czekają na rozpoczęcie wydarzenia.

  2. Przedstawienie uczestników – przekręcone nazwiska wybitnych gości, bądź pominięcie największych autorytetów. Takie sytuacje niestety mają miejsce i to dość często (nie tylko w świecie polityki). Pamiętajmy, aby sprawdzić kilka razy listę „specjalnych” gości, bo nasza pomyłka nie tylko zdyskredytuje nas jako organizatora, ale także zaprzepaści relacje z zaproszonymi.

  3. Sprzęt i sala konferencyjna – brak wiedzy o rozmieszczeniu włączników światła, o regulatorach klimatyzacji, brak wiedzy dotyczącej obsługi projektorów. Takie sytuacje są niedopuszczalne. Należy dokładnie zapoznać się z obsługą urządzeń dostępnych na sali jeszcze przed wydarzeniem, a razie problemów technicznych mieć w gotowości telefon do obsługi obiektu. Na naszej liście powinna pojawić się rubryka dotycząca sytuacji nadzwyczajnych (brak prądu, zepsuty projektor, klimatyzator), a przy każdej pozycji imię, nazwisko i numer telefonu do osoby odpowiedzialnej za wyznaczone elementy.

  4. Przejdźmy do rzekomo najprzyjemniejszej części wydarzenia – lunch i … brak menu dla wegetarianów, weganów! Miałam okazję obserwować nieprzyjemną sytuację, a mianowicie – uczestnik konferencji (wegetarianin) dostał na obiad danie mięsne, gdy dyskretnie poprosił o zestaw bezmięsny w odpowiedzi usłyszał, że takowego nie ma! (Warto dodać, że wspomniana osoba zgłaszała na karcie uczestnictwa fakt, iż obowiązuje go dieta wegetariańska) – mówi Małgorzata Michalska Redaktor Naczelna serwisu www.e-konferencje.pl. Sytuacja nie tylko nieprzyjemna, ale kompromitująca organizatora!

  5. Pożegnanie uczestników równie ważne jak powitanie. Zakończenie spotkania powinno być wyraźnie zaakcentowane, poprzedzone krótkim podsumowaniem oraz słownym pożegnaniem autorytetów i zaproszonych gości. Materiały pokonferencyjne muszą zostać wręczone wszystkim obecnym w formie papierowej bądź elektronicznej.

To tylko nieliczne z czyhających pułapek na organizatorów konferencji. Problemów może być znacznie więcej rozpoczynając od wybrania odpowiedniej sali, poprzez wybór atrakcji dodatkowych, a na rezerwacji noclegów kończąc. Pomocą służą oczywiście pracownicy hoteli i centrów konferencyjnych – warto zatem korzystać z ich pomocy.

Kuter Port to stale rozwijający się ośrodek, posiadający nieograniczone możliwości aranżacji ponad 30 ha powierzchni w zakresie organizacji wszelkiego rodzaju wydarzeń w plenerze i w przestrzeni zamkniętej.

Pensjonat Wulpink to malowniczo położony obiekt nad Jeziorem Wulpińskim. Jest to urokliwe miejsce, idealne dla wszystkich, którzy szukają kameralnego miejsca do wypoczynku, a także dające znakomite warunki dla uprawiania sportów wodnych, jak i wszelkich innych form rekreacji w zielonym otoczeniu i bliskim kontakcie z naturą.

AC Hotel by Marriott Wrocław to marka lifestylowa, należąca do sieci Marriott. Jest to pierwszy hotel AC w Polsce i pierwszy Marriott we Wrocławiu.