Jednocześnie okazuje się, że bardzo duża część z nich twierdzi, że nie robi tego dobrze bo zwyczajnie nie zna się na tym. Z drugiej strony nie są w stanie zatrudnić pełnoetatowych specjalistów ani agencji, bo ich na to nie stać. Jest to niestety dobrze znana rzeczywistość. Mnóstwo narzędzi, metod, możliwości, piękne reklamy, mówiące o tym, że wystarczy kupić narzędzie X do marketingu internetowego i zyski firmy wystrzelą w górę. Prawda jest taka, że wszystkie te rzeczy faktycznie są w stanie bardzo mocno pomóc. Jednak podstawowa znajomość zasad rządzących reklamą internetową jest niestety koniecznością. Nie da się jeździć ferrari, nie mając prawa jazdy.
Co więc jest takiego szczególnego w eWWWolucjach Twojej firmy? Jest to autorski pomysł wspierania mikro, małych i średnich firm w marketingu internetowym. Wychodzimy z założenia, że część działań jest konieczna do zlecenia specjalistom, natomiast reszty można się nauczyć, tak aby samemu prowadzić na pewnym etapie rozwoju firmy marketing internetowy. Zatem po kolei:
Czytaj także – Social media – nowy wymiar marketingu
Strona internetowa
Absolutne minimum dla każdej firmy, która chce pozyskiwać klientów w internecie. Często spotkać się można z opinią “po co mi strona, skoro mam fanpage na Facebooku”. Uważam, że podejście tego typu jest niestety spowodowane nieświadomością tego ile szans można wykorzystać z dobrą stroną internetową. Fanpage na Facebooku to oczywiście również bardzo ważna rzecz, natomiast profesjonalna, nowoczesna strona internetowa, zbudowana z konretnym założeniem i celem po prostu “robi robotę”. Strona internetowa to fundament do dalszych działań w internecie, dlatego tutaj najlepiej zlecić to specjalistom, którzy wykonują strony internetowe na co dzień.
Social media
O fanpage na Facebooku wspominałem. Warto mieć i metodologii prowadzenia profilu jest tyle co opinii w internecie. Proponuję lekturę polskich i angielskojęzycznych źródeł w tym temacie. Natomiast najwięcej korzyści osiąga się z płatnych kampanii. W przypadku mikro i małych firm raczej ciężko będzie wysupłać budżet rzędu 1500-3000 zł miesięcznie dla agencji, dlatego najlepiej przeszkolić się i prowadzić, przynajmniej na początku, kampanie samemu.
Poznaj – Personalizacja etykiet – jak skutecznie zwiększyć sprzedaż dzięki nowoczesnym rozwiązaniom?
Reklama w internecie
Google Ads, kampanie banerowe, reklamy video. Wszystko to jest dostępne i łatwiejsze niż myślisz. Tak jak w przypadku social media – warto wyszkolić się w tym temacie i na początku tworzyć wszystko samemu. Nie gwarantuje nam to sukcesu, natomiast jest mnóstwo materiałów dla początkujących, które potem uzupełnić można profesjonalnym szkoleniem. Specjaliści od Adsów potrafią zdziałać cuda i tutaj nie ma wątpliwości. Jednak dla mikro firmy znowu wydanie kilku tysięcy miesięcznie może być barierią nie do przejścia.
Pozycjonowanie
Daj się odnaleźć swoim klientom w wyszukiwarce. Pozycjonowanie to długotrwały proces, który wymaga stałych działań, dlatego również można spróbować swoich sił, jednak jest tutaj dużo aspektów technicznych, związanych z optymalizacją strony internetowej. W zależności czy działamy lokalnie czy krajowo koszt pozycjonowania dla mniejszych firm w niewielkim mieście może być jeszcze akceptowalny, tak aby zlecić go specjaliście.