O czym pamiętać, organizując konferencję dla pracowników?

Konferencje służą nie tylko podnoszeniu kompetencji pracowników, ale również są narzędziem do budowania wielopłaszczyznowych relacji. To też doskonała okazja do zwiększania lojalności partnerów biznesowych. Z tych względów organizacja konferencji powinna przebiegać profesjonalnie i być szczegółowo zaplanowana na każdym etapie.

Lokalizacja i komfort

 

Na początku warto jest ocenić możliwości firmy i dokonać oceny czy wsparcie w postaci profesjonalnej agencji może ewentualnie pozwolić na zaoszczędzenie czasu i środków. W przypadku samodzielnej realizacji wydarzenia przede wszystkim należy zadbać o komfort pracowników i uczestników biorących w nim udział. Jeżeli konferencja będzie odbywała się np. w stolicy możliwe, że konieczne będzie zapewnienie przyjezdnym noclegu. Luksusowe apartamenty w Warszawie znajdujące się w centrum miasta to jeden z najlepszych wyborów. Należy dołożyć wszelkich starań, aby ważni goście mieli zapewniony komfort zarówno w czasie spotkania, jak i po nim.

Lokalizacja konferencji ma kluczowe znaczenie. Warto pamiętać, że architektura przykuwa uwagę, co można wykorzystać np. w materiałach promocyjnych. Ponadto budynek, w którym będzie odbywało się spotkanie, jest pierwszym, co ujrzy uczestnik po przybyciu na miejsce. Dlatego oprócz zaplecza technicznego i infrastruktury konferencyjnej należy też zwrócić uwagę na sam budynek i jego otoczenie. Ciekawym pomysłem jest zdecydowanie się na lokacje nieoczywistą i oryginalną, co zdecydowanie może pozytywnie wpłynąć na przebieg wydarzenia.

 

 

Organizacja konferencji – na co zwrócić szczególną uwagę?

 

Na początku najważniejsze jest staranne opracowanie projektu całego przedsięwzięcia oraz budżetu. Chodzi o wybór najlepszej lokalizacji, przygotowanie agendy spotkania, wdrożenie systemu rejestracji uczestników, jak również obsługi w zakresie zakwaterowania, cateringu oraz transportu. Należy też pamiętać o przygotowaniu materiałów konferencyjnych, czyli: toreb, druków reklamowych, ulotek, płyt lub innych nośników danych z prezentacjami, zdjęć, itp.

Przygotowanie zebrania należy rozpocząć od sporządzenia listy uczestników oraz zadbania o to, by wszyscy, którzy się na nim pojawią potwierdzili swoją obecność. Informacja o konferencji powinna zostać wysłana np. drogą mailową co najmniej dwa tygodnie wcześniej. Musi zawierać: dokładną datę i godzinę, czas trwania spotkania i jego temat. Konieczne jest również zawarcie prośby o potwierdzenie odbioru wiadomości. W przypadku, gdy konferencja odbędzie się za kilka dni, najlepiej jest poinformować wszystkich osobiście lub telefonicznie.

Miejsce spotkania trzeba przygotować wcześniej. Bardzo istotne jest, aby wszystkie zaproszone osoby miały miejsce, dlatego troska o odpowiednią ilość krzeseł jest w tym przypadku kluczowa. Kolejnym ważnym aspektem jest wyposażenie sali w sprzęt do prezentacji – kilka godzin przed konferencją należy sprawdzić czy wszystko działa.

Catering również musi zostać przygotowany przed spotkaniem, niedopuszczalne jest, aby w czasie prezentacji prelegentów rozpraszały osoby wnoszące poczęstunek lub napoje.

Kreatywne centrum eventowe Concordia Design to wyjątkowe miejsce, które jest częścią centrum design i kreatywności. Łączymy wynajem przestrzeni z organizacją wydarzeń o nietypowej formie. Proponujemy takie scenariusze eventów, które nie tylko pozytywnie zaskakują uczestników, ale też wspierają założone cele.

Idealne miejsce do zatrzymania się podczas imprez na Stadionie Narodowym. Niedaleka stacja metra Trocka umożliwia szybki dojazd do centrum. Stare Miasto w zasięgu ręki. Dogodny dojazd do centów handlowych Arkadia i M1.

Jesteśmy idealnym miejscem na odpoczynek podczas podróży służbowych dla biznesmenów, handlowców a także świetnym punktem wypadowym w czasie prywatnych wizyt w Łodzi dla osób ceniących spokój i ciszę.Nowocześnie wyposażony i profesjonalnie przygotowany M HOTEL, z sympatyczną i pomocną obsługą, łączący w sobie współczesność i duszę.