Ogólnopolska Konferencja: E- Marketing a dane osobowe po nowelizacji – bezpieczeństwo, prywatność i ochrona w sieci.

Czy można szpiegować, monitorować pracowników w Internecie? Czy legalne jest blokowanie stron internetowych w firmie? Czy można zakazać pracownikowi podawania nazwy firmy w portalach społecznościowych? Czy adres IP jest daną osobową i czy można ją podawać? Jaka jest odpowiedzialność service provider-ów, host providerów itp.?

Jak zabezpieczać dane na portalach społecznościowych – kto odpowiada w przypadku naruszeń na portalu internetowym? E-marketing w kontekście ochrony danych osobowych – jak prowadzić konkursy, jak przygotować mailing by nie był SPAM-em? Jak to naprawdę jest z „ciasteczkami” (cookies)? Czy zawsze potrzebna jest zgoda osoby, której dane przetwarzam w Internecie? Czy mogę przetwarzać dane bez konieczności uzyskiwania zgody?

Jeśli nie znasz odpowiedzi na te pytanie – Konferencja jest dla Ciebie! W przypadku e- danych osobowych nic nie jest oczywiste!

Pretekstem do zorganizowania Konferencji jest próba obalenia mitów dotyczących przetwarzania, gromadzenia oraz przede wszystkim zabezpieczania danych osobowych w cyberprzestrzeni. Zagadnienia podejmowane podczas Konferencji dotyczą przede wszystkim obszaru sieci internetowej. Należy bowiem pamiętać, że nikt w sieci nie jest anonimowy, zaś ostatnie doniesienia o wyłudzaniu danych osobowych oraz wyroki nakazujące udostępnianie IP skłaniają do dyskusji na temat prywatności w Internecie. Dodatkowym atutem Konferencji jest próba odpowiedzi na pytanie „Czy prawo gwarantuje nam bezpieczeństwo i prywatność w Internecie”?

Konferencja ma wymiar praktyczny – wszyscy prelegenci, z autopsji, znają problemy związane z zagadnieniami cyber-prawa w kontekście ochrony danych osobowych, odpowiedzialności za naruszenie ustawy a także zagrożeń związanych z e-danymi.

Więcej o konferencjach na www.wirtualnakultura.pl

                   „E-Marketing a dane osobowe po nowelizacji  – bezpieczeństwo, prywatność i ochrona w cyberprzestrzeni”.

Wszystko co chciałbyś wiedzieć a wstydzisz się zapytać

 

 

10.00

e- Marketing a ochrona danych osobowych – reklama usług i produktów w Internecie

  • Dane osobowe w Internecie – jak są chronione?
  • Zbieranie danych osobowych – czy zgoda zawsze jest potrzebna?
  • Marketing usług bezpośrednich – co to właściwie znaczy i czy omijamy konieczność posiadania zgody?
  • Zakupione bazy danych – możesz je wykorzystać marketingowo!
  • SPAM i problematyka odpowiedzialności

Mec. Monika Brzozowska – adwokat, partner w kancelarii PD&B

 

10.45

 

Prezentacja firmy: Cloud computing a dane osobowe – aspekt  techniczny i prawny

  • Model cloud computingu czyli model usług informatycznych dystrybułowanych wirtualnie
  • Zasady tworzenia kontraktów w modelu cloud computingu – możliwe zagrożenia
  • Aspekt prawny – porównanie z modelem tradycyjnych
  • Problematyka przetwarzania danych osobowych w modelu cloud computingu i zagadnienia dotyczące ochrony danych osobowych

 

11.15

Ochrona danych osobowych w serwisach społecznościowych i serwisach internetowych a e-marketing

– Kto odpowiada za treści umieszczane na portalach internetowych;

– Jakie prawa ma  użytkownik portalu, czy sprzeciw użytkownika blokuje przetwarzanie danych?

– E-marketing a dane osobowe pozyskane z portali społęcznościowych

– Prawo do zapomnienia w polskich regulacjach

– Analiza regulaminów portali społecznościowych

Mec. Piotra Łada – adwokat, autor artykułów eksperckich między innymi w “Rzeczpospolitej”, 
”Gazecie Finansowej”

 

12.15

Lunch

13.15

Programy lojalnościowe a ochrona danych

  • Klienci z polecenia – zbieranie danych w Internecie
  • Konkursy internetowe i  internetowe akcje promocyjne a ochrona danych – jak przygotować regulamin, na co zwrócić uwagę?
  • Program lojalnościowy – jak pozyskać dane
  • E- mailing – jak go przygotować zgodnie z prawem, jak go przeprowadzić?

Paweł Litwiński – adwokat,

 

14.00

Prezentacja firmy: Cyber- zagrożenia  – phising (kradzież tożsamości), wyłudzanie danych, spyware, IP spoofing, stealware, wirusy komputerowe i robaki komputerowe

Przedstawiciel firmy Symantec Polska

15.00

Zakończenie działań marketingowych a przetwarzanie danych osobowych

  • Możliwość przetwarzania danych osobowych w innych akcjach promocyjnych
  • Zmiana celu przetwarzania danych osobowych – czy ma znaczenie?
  • Sprzedaż bazy danych po zakończeniu akcji promocyjnej

Mec. Paweł Derlikowski – adwokat, specjalista ds. ochrony danych osobowych, partner w kancelarii PD&B

15.45

Adresy IP i adres e-mail jako dane osobowe – czy są chronione przez prawo?

  • Kiedy legalnie można przetwarzać adres IP bez uwzględniania przepisów o ochronie danych osobowych?
  • Kiedy administrator strony może udostępnić adres IP?

Mec. Monika Brzozowska – adwokat, ekspert z zakresu prawa nowych technologii, partner w Kancelarii PD&B

16.15

Podsumowanie Konferencji

16.30

Zakończenie Konferencji, rozdanie certyfikatów


www.wirtualnakultura.pl

Limanova Hotel położony jest w Limanowej, jednym z najładniejszych miast południowej Małopolski.