Warszawa w rankingu najlepszych miejsc turystyki zakupowej

Economist Intelligence Unit opublikował ranking „Globe Shopper City Index – Europe”, wsparty przez Global Blue

Warszawa znalazła się w rankingu 33 miast europejskich – najlepszych kierunków turystyki zakupowej

Warszawa, 16 listopada 2011Warszawa znalazła się w rankingu najbardziej atrakcyjnych miast europejskich pod względem turystyki zakupowej. Ranking pt. „Globe Shopper City Index – Europe” to nowy projekt badawczy ośrodka Economist Intelligence Unit (EIU) wsparty przez Global Blue — eksperta w dziedzinie zakupów zagranicą i turystyki zakupowej na całym świecie.

Warszawa uzyskała najlepszy wynik w kategorii przystępności cenowej obliczanej na podstawie kosztu noclegu w hotelu 4-gwiazdkowym i zajęła w tej kategorii pierwsze miejsce. Ze względu na ograniczoną komunikację autobusową i kolejową z centrum miasta, stolica Polski otrzymała niskie oceny w kategorii hoteli i transportu, co sprawiło, że ogółem zajęła miejsce 28.

Sporządzony przez EIU „Globe Shopper City Index – Europe” porównuje atrakcyjność 33 dużych miast europejskich będących celem turystyki zakupowej. Miasta były oceniane na podstawie 38 kryteriów pogrupowanych w pięciu kategoriach: sklepy, przystępność cen, wygoda, hotele i transport, kultura i atmosfera.

— „Globe Shopper City Index – Europe” to ważny etap realizacji strategii Global Blue, który pragnie być kojarzony ze wszystkimi aspektami turystyki zakupowej na całym świecie — mówi Per Setterberg, dyrektor generalny Global Blue. —Dzięki temu raportowi sklepy detaliczne i firmy handlowe będą mogły podejmować trafniejsze decyzje biznesowe, ponadto wersja online „Globe Shopper City Index” pozwoli podróżującym na wybór miasta, które najlepiej odpowiada ich osobistym preferencjom zakupowym” — dodał.

 

Czytaj – Kosmetyki do twarzy – hurtownia kosmetyczna


Komentując to badanie, globalny dyrektor produktu Economic Intelligence Unit, Alasdair Ross, powiedział: „Globe Shopper City Index – Europe” pokazuje, które miasto może optymalnie wykorzystać dobrą reputację Starego Kontynentu wśród międzynarodowych podróżnych. Wyniki tego badania wskazują, że dla decyzji o zakupach zagranicą kluczowe znaczenie ma odpowiednia równowaga między wygodą, dostępnością i ceną.

 

Ogólne wyniki badania Globe Shopper City Index – Europe

Ogólne wyniki dla 33 miast zostały przedstawione poniżej. Pełna lista każdej z pięciu kategorii jest dostępna na stronie www.globeshopperindex.eiu.com .

Punkty w rankingu były przydzielane od 0 do 100, gdzie 100 oznacza najbardziej przyjazne środowisko zakupowe.

Ogólna punktacja

1

Londyn

67,3

 

12

Wiedeń

59,1

 

23

Bratysława

52,3

=2

Madryt

67,1

13

Stambuł

58,4

=24

Sofia

52,2

=2

Barcelona

67,1

14

Dublin

57,6

=24

Bukareszt

52,2

4

Paryż

65,5

15

Bruksela

56,8

26

Edynburg

51,5

5

Rzym

62,9

16

Ateny

56,2

27

Kijów

51,4

6

Berlin

62,3

17

Monachium

55,5

28

Warszawa

50,9

7

Lizbona

61,6

18

Kopenhaga

54,1

29

St. Petersburg

49,1

8

Amsterdam

61,3

19

Moskwa

53,9

30

Helsinki

48,2

9

Praga

59,7

=20

Sztokholm

53,4

31

Belgrad

43,6

10

Budapeszt

59,6

=20

Hamburg

53,4

32

Oslo

43,1

11

Mediolan

59,3

22

Lyon

53,3

33

Genewa

41

 

 

Odkryj idealne miejsce na zakupy, korzystając z Internetu

Od dzisiaj wszystkie osoby dokonujące zakupów zagranicą będą mogły wybrać idealne dla siebie miasto, kierując się swoimi osobistymi preferencjami i korzystając z raportu „Globe Shopper City Index” na stronie globeshopperindex.eiu.com. Globe Shopper City Index” pomoże wszystkim kupującym znaleźć odpowiedni kierunek, niezależnie od tego, do jakiej kategorii należą: Explorers (odkrywcy), Perfect Planners (zwolennicy perfekcyjnego planowania) czy Cool Hunters (poszukiwacze okazji). Ponadto użytkownicy mogą udostępniać znalezione informacje znajomym i rodzinie w serwisach Facebook i Twitter.

###

Metodologia badania „Globe Shopper City Index – Europe”  

„Globe Shopper City Index – Europe” mierzy atrakcyjność 33 dużych miast europejskich jako celów turystyki zakupowej. Na indeks punktowy każdego miasta składa się 38 kryteriów pogrupowanych na pięć kategorii: sklepy, przystępność cen, wygoda, hotele i transport, kultura i atmosfera. Kryteria były oceniane ilościowo, na przykład pod względem liczby lotów pasażerskich w ciągu roku, lub jakościowo, np. na podstawie prawdopodobieństwa uzyskania rabatów w różnych sklepach.

Każde z miast uzyskało w każdej kategorii średnią ocenę. Na podstawie średnich punktowych z pięciu kategorii obliczono średnią, uzyskując w ten sposób ogólną ocenę przyznaną miastu w badaniu. Punkty za poszczególne kryteria zostały przeliczone na punktację badania Index mieszczącą się w zakresie od 0 do 100. Wszystkie kategorie i kryteria zostały opracowane niezależnie przez EIU. Wszystkim kategoriom przyznano w badaniu taką samą wagę.

Miasta objęte badaniem zostały wybrane na podstawie liczby odwiedzających i znaczenia ekonomicznego, a także z uwzględnieniem zróżnicowania geograficznego. Miasta zostały wybrane w krajach europejskich o PKB przekraczającym 50 miliardów euro, przy czym kraje o większych gospodarkach były reprezentowane przez więcej niż jedno miasto.

Informacje o EIU

Economist Intelligence Unit pomaga liderom biznesowym w przygotowaniu się do skorzystania z pojawiających się możliwości, umożliwiając im zdecydowane działanie przy podejmowaniu decyzji strategicznych. Firma jest znana z wszechstronnego i globalnego zasięgu oraz zespołu, w skład którego wchodzą najlepsi analitycy zajmujący się badaniem rynków, krajów i gospodarek. Bezkompromisowa uczciwość, dyscyplina i precyzyjna komunikacja są podstawą wszystkich działań firmy. Każda analiza, badanie, prognoza i komentarz oznaczony logo EIU jest wykonywany ze szczególną starannością. Od tego właśnie zależy reputacja godnej zaufania instytucji zajmującej się wywiadem gospodarczym. Warto skrystalizować swój sposób myślenia i dostrzegać szersze możliwości przy pomocy wywiadu biznesowego EIU – to najpewniejszy sposób na przygotowanie się do skorzystania z nadarzających się możliwości.

Informacje o Global Blue

Global Blue świadczy usługi finansowe, które upraszczają transakcje detaliczne między sprzedawcami a ich zagranicznymi klientami, zapewniając większe korzyści wszystkim zainteresowanym. Koncepcja Tax Free Shopping powstała 30 lat temu. Obecnie Global Blue oferuje szeroki zakres usług, które pomagają klientom w rozsądnym wydawaniu pieniędzy podczas pobytu za granicą, a sprzedawcom i bankom – w zwiększeniu przychodów i wykorzystaniu lukratywnego rynku podróży.

Global Blue współpracuje z ponad 270 tysiącami najpopularniejszych na świecie sprzedawców, firm handlowych i hoteli w ponad 40 krajach i każdego dnia obsługuje 60 tysięcy podróżnych. Celem firmy jest wyznaczanie światowych standardów w zakresie zakupów i wydawania pieniędzy.

Siedziba główna Global Blue mieści się w Nyonie w pobliżu Genewy (Szwajcaria). Więcej informacji na temat Global Blue jest dostępnych na stronie www.global-blue.com/corporate

Mieszczący się na wyspie okolonej fosą zamek wraz z 12 ha parkiem był w przeszłości jedną z najokazalszych rezydencji magnackich w Polsce. Był siedzibą króla Polski Stanisława Leszczyńskiego oraz książąt Sułkowskich. Sale paradne zamku wraz z wystawami eksponatów są udostępnione dla zwiedzających. Zamek jest obiektem konferencyjnym i miejscem organizacji wszelkiego rodzaju imprez firmowych i prywatnych. Posiada hotel w kategorii 3* oraz własną gastronomię z obszerną restauracją.

Hotel zlokalizowany jest na północny-wschód od Łodzi, 14 km od centrum miasta. Usytuowany jest przed wjazdem do Strykowa przy trasie Łódź - Łowicz - Warszawa. Stanowi doskonałą bazę dla odwiedzających nie tylko Łódź, ale także znane wsrod turystów miejscowości historyczne - Arkadię Nieborów, Żelazową Wolę czy Niepokalanów.

Hotel ma 194 miejsca noclegowe w

Czterogwiazdkowy Scandic Wocław usytuowany jest w centrum miasta. Dogodny dojazd z autostrady A4/A8, niewielka odległość (12 km) od lotniska im. Mikołaja Kopernika oraz umożliwiający przebycie pieszo dystans do Głównego Dworca Kolejowego PKP, zapewniając uczestnikom komfort szybkiego dotarcia na miejsce spotkania.
Oferujemy bezpłatny dostęp do internetu (wi-fi) w całym hotelu.