Wynajem sali na imprezy – wskazówki, aby wybrać idealną

Wynajmem sali na imprezy to oferta, którą świadczą różnego typu miejsca. Wynajem sal na różnego typu spotkania takie jak urodziny, chrzciny, wesele czy też imprezy firmowe proponują zarówno restauracje, puby, hotele, miejsca coworkingowe, obiekty takie jak opery, kina, stadiony, muzea, szkoły, teatry, domy kultury, zamki, dworki. Są to też celowo w tym celu przygotowane sale balowe, domy weselne, a także sale w domach działkowca, remizy strażackie. Wybór takich miejsc jest naprawdę wielki.

Wiele z nich nie reklamuję się jakoś specjalnie w internecie i nie ma gotowych ofert na stronach internetowych. Co powoduje, że będzie nam trudno do nich dotrzeć. A szkoda, bo mogą mieć całkiem dobre możliwości organizacji pewnych spotkań, w bardzo przestępnych cenach i ich przestrzenie marnują się w ten sposób. Czasem warto zadzwonić bezpośrednio do danego obiektu i zapytać się o możliwości wynajmu sali w danej lokalizacji, okaże się, że jest taka możliwość, ale nie jest to dla nich oferta standardowa.

Każde miejsce prezentują inny charakter i inne możliwości, często też inną jakość a co za tym koszty są bardzo różne. Dla pewnych osób wynajem sali w domu kultury będzie wydawać się dużą oszczędnością, jednak okazać się może, że koszt wszystkich usług dodatkowych – dekoracja sali catering, obsługa kelnerska, wynajem potrzebnego sprzętu spowodują, spowoduję, iż w ostatecznych rozrachunku cena będzie zbliżona z wynajęciem sali w restauracji lub nawet hotelu.

 

Sale na wynajem – w jakim celu?

Oferta sal na wynajem jest aktualnie bardzo bogata i różnorodna, powoduje to, że jedynym ograniczeniem w kwestii ich przeznaczenia będzie tak naprawdę ograniczona jedynie naszą pomysłowością. Najczęściej będziemy szukać sal na przyjęcia urodzinowe, chrzciny oraz wesela. Klient biznesowy stanowi bardzo ważną grupę docelową obiektów wynajmujących sale. Wiele firm organizuje imprezy dla pracowników czy też bardziej formalne spotkania takie jak szkolenia, konferencje, spotkania z klientami. Nie każda oferta wynajmu sali będzie odpowiednia na dany typ imprezy, wydarzenia.

  • Jesli szukasz sal i obiektów na organizację konferencji oraz spotkań firmowych polecamy serwis – konferencyjne.pl/

 

Na co zwracać uwagę przy wynajmie sali

Istnieje mnóstwo aspektów, na które warto zwrócić uwagę podczas wyboru sali. Jakie są najważniejsze?

Jeśli potrzebujesz wynająć salę na spotkanie biznesowe lub prezentację firmową, rozpoczęcie pracy może być najtrudniejsze. Podobnie będzie z wynajęciem sali weselnej. Przy szukaniu sali na urodziny lub chrzciny często skierujemy się do restauracji. Ogólnie wszystko może się wydawać proste, ale przy tak wielu opcjach w Twojej okolicy możesz przeoczyć szczegóły, które mogą Cię kosztować.

 

Postępuj zgodnie z tymi sugestiami, aby jak najlepiej wybrać salę na swoje spotkanie.

Poznaj wymagania dla sprzedawców, w tym usługi alkoholowe.

Różne lokale mają własne zasady dotyczące sprzedawców i obsługi sprzedaży alkoholu. Jeśli chodzi o obsługę alkoholu, dowiedz się z góry, czego się oczekuje.

W przypadku niektórych pomieszczeń na imprezy obowiązują ogólne wymagania, takie jak oficjalna licencja. W przypadku innych przestrzeni może być mniej wymagań, ale odpowiedzialność ponosi gospodarz lub organizator imprezy.

Domy weselne i restauracje oferują własne usługi alkoholowe, które są opcjonalnym dodatkiem podczas rezerwacji. Inne pozwalają na możliwość wniesienia własnego alkoholu. Ustal to jeszcze przed dokonaniem rezerwacji miejsca.

Poznaj tajniki tego, czego wymaga miejsce, z którym pracujesz. W ten sposób specjalne wydarzenie lub wesele mogą przebiegać z łatwością, a wszelkie potencjalne wyboje na drodze można uniknąć.

Oprócz profesjonalnych certyfikatów wiele sal na wynajem wymaga od dostawców skonfigurowania i podziału swoich usług w określonych przedziałach czasowych.

Na przykład firmy oferujące stoły, krzesła i inne meble mogą wymagać, aby byli pierwszymi i ostatnimi dostawcami. Natomiast dostawcy żywności i napojów mogą zostać poproszeni o przybycie i odejście w późniejszym i wcześniejszym czasie. Koordynacja harmonogramu dostawców jest niezbędnym krokiem w planowaniu każdej imprezy.

Przejrzyj wytyczne dotyczące sprzedawców i alkoholu przed i w trakcie procesu rezerwacji, aby zapewnić świadome planowanie i koordynację.

 

Sprawdź wytyczne dotyczące dekoracji przestrzeni.

Dekoracje na wesela i imprezy okolicznościowe mogą być od ekstrawaganckich po minimalistyczne. W zależności od miejsca wydarzenia mogą zostać podane wytyczne dotyczące dekoracji, aby zachować oryginalny projekt przestrzeni.

Zazwyczaj prosi się gospodarzy i organizatorów wydarzeń, aby każdy wystrój był tymczasowy, ponieważ nie pozostawia trwałego wpływu po użyciu.

Miejsca na specjalne wydarzenia, które znajdują się na zewnątrz, w zabytkowym budynku lub znane są z określonego stylu, różnią się od siebie oczekiwaniami w procesie dekoracji.

Jeśli informacje dotyczące wystroju nie są wymienione w sposób otwarty, zapytaj dyrektora sali przed i w trakcie procesu rezerwacji, jak to wygląda.

Powiadomienie o dekoracji na wesele lub imprezę okolicznościową ułatwia współpracę zarówno lokalowi, jak i organizatorowi.

 

Wybierz wysoce dostępną przestrzeń.

Lokalizacja sali na wynajem – najważniejsza sprawa.

Częścią tego, co sprawia, że wydarzenie jest wyjątkowe i niezapomniane, jest przyjazd i wyjazd. Dotarcie do wybranej lokalizacji powinno być jak najprostsze, aby goście po przybyciu na miejsce wydarzenia czuli się zrelaksowani i swobodnie. To samo dotyczy wyjazdu. Kiedy wiadomo, że podróż do domu lub do pobliskich miejsc noclegowych jest prosta, można w pełni cieszyć się tą wyjątkową okazją.

Zastanów się, skąd podróżują goście, i wybierz dogodną lokalizację miejsca wydarzenia.

Wybór przestrzeni eventowej z łatwym dostępem jest również korzystny dla sprzedawców, od firm cateringowych po dostawców mebli. Niektórzy dostawcy mają obszary usługowe, w których działają, a także pobierają dodatkowe opłaty za podróże poza wybrane obszary usługowe.

Rezerwacja miejsca na wydarzenie w często odwiedzanej lokalizacji, z dobrym parkingiem, zapewnia dostępność zarówno dla gości, jak i sprzedawców.

 

Postępuj zgodnie z tymi sugestiami podczas rezerwacji sali.

Przestrzeganie tych wskazówek dotyczących wynajmu sali na imprezę sprawi, że planowanie i koordynacja wydarzenia będą przyjemne i proste. Poznaj wymagania dla sprzedawców i dostawców alkoholu. Zapoznaj się z wytycznymi dotyczącymi dekoracji przestrzeni wydarzenia. Wybierz dostępne miejsce i lokalizację.

Mając na uwadze te wskazówki, Twoje następne wydarzenie z pewnością zakończy się sukcesem.

Przeczytaj nasz wpis na blogu „Jak znaleźć miejsce na imprezę”, aby zapoznać się z innymi aspektami związanymi z wynajmem sal.

Pamiętaj, że wynajem sal różni się w zależności od obiektu.

Dogodna lokalizacja Hotelu „Zajazd Piastowski" w cichym i spokojnym przedmieściu o krystalicznie czystym powietrzu, w otoczeniu słonecznych wzgórz, sadów i ogrodów sprawia., że jest to idealne miejsce gwarantujące udany wypoczynek.

Centrum Konferencyjno-Szkoleniowe Boss*** to stylowy i elegancki hotel ulokowany w otoczeniu malowniczego Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Dzięki swojej lokalizacji Hotel Boss*** jest doskonałym miejscem zarówno dla gości indywidualnych, jak i biznesowych. Wszechstronność naszego hotelu pozwala zaproponować Gościom idealne miejsce do pracy i odpoczynku oraz spotkań biznesowych, firmowych, czy też organizacji imprez rodzinnych.

Cottonina Hotel & Mineral SPA Resort zajmuje się w organizacją wyjątkowych pobytów integracyjnych i spotkań biznesowych. Komfortowe zaplecze konferencyjne zostało starannie zaprojektowane tak, aby łączyć funkcjonalność ze stylowym wystrojem. Umiejętność dopasowania się do potrzeb Klientów jest kluczem do sukcesu, który posiadają nasi specjaliści. Dzięki nabytemu doświadczeniu sporządzą ofertę na miarę najbardziej wyszukanych potrzeb.